tisdag 4 augusti 2009

jag blir tokig!

Det har blivit många besök på ikea den senaste tiden, och något som aldrig slagit fel är att vi alltid kommit hem delvis tomhänta och ganska besvikna. Det är alltid något som är slut! Först var det stommarna och hyllplanen till vår pax garderob, sen var det en ribbotten som saknades när vi köpte nya madrasser, och idag när vi skulle hämta den andra ribbottnen så skulle vi även köpa en sekretär till sambons dator men då fanns där bara en kvar på varuutlämningen och den var visst sönder.. så vi fick snällt åka tillbaka och vänta i kö till att få pengarna tillbaka. (idag bjöd de visserligen på gratis lunch för besväret, men ändå... jag ville ha en möbel..)


Sekretären Jonas kostar 1 195 kr, finns även i björkfaner.

Det är ganska typiskt när man planerat att få den idag, hade tänkt få lite bättre ordning i vardagsrummet med denna men det får vänta till någon annan vecka. Vi har ändå massor med andra saker vi behöver får gjorda. Men det är så typiskt ikea!

4 kommentarer:

  1. Störande är bara förnamnet. Har också varit med om det trots att man kollat på morgonen att varan finns inne.

    SvaraRadera
  2. Hoppas det löser sig med möblerna :) Och somd du äger, även om det är trevligt med en lunch är det ju trevligare med möblerna

    SvaraRadera
  3. Dumma IKEA. Men jag är glad för inlägget för nu vill jag också ha en sån sekretär. Vi ses på IKEA...först till kvarn:) puss puss

    SvaraRadera
  4. Att ha direktled från produktion till hyllorna fungerar inte felfritt för 10 000 produkter. Förutom det så är det ett otroligt jobb som läggs ner på att hålla lagersiffrorna uppdaterade. Men folk räknar fel, saker går i sönder, saker stjäls, saker försvinner, saker ställs på fel ställen, man får fel antal levererat till varuhusen med mera. Så är det tyvärr och jag förstår att kunderna känner missnöje efter att ha kört några mil till varuhusen emellanåt. Det är ju som du säger, man vill ju ha möblerna då. Jag jobbar på Ikea, inventerar rätt ofta på tagsjälvlagret och kan inte mer än att säga att det är en ständig utmaning med lagersaldon på 10 000 produkter samt distributörer och varuhus i flera världsdelar. Bästa tipset är dock som jenny säger, ring alltid kundtjänst eller kolla på hemsidan om varan finns inne enligt saldot. Vad gäller varuutlämningen brukar de ringa från säljdiskarna för att kolla saldot innan de skickar kunderna dit, åtminstone på varuhust där jag arbetar. Håller tummarna iaf för att sekretären finns hemma nästa gång.

    SvaraRadera