måndag 30 januari 2012

Garderobsröj

För tillfället försöker jag rensa ur garderoben, eller organisera lite där i alla fall. Jag är verkligen usel på att hålla i ordning i garderoben.. helst av allt slänger jag mina kläder på en stol och när stolen är full så hamnar resten på golvet.. Sen när jag inte har några kläder kvar i garderoben så är det dags att tvätta.. Så när tvätten väl kommit ner i en ikeakasse och hamnat i sovrummet kan det ta ytterligare en vecka innan de hamnar i garderoben.. och då har jag förmodligen bara stuvat in dem snabbt och lite halvt slarvigt... Toppen ellerhur..?

 Men här har vi två heta tips från allas vår kära Martha Stewart som jag tyckte var så fiffiga att de tål spridas. Jag har hört att jag inte är ensam om att ha lite rörigt.. eller?

För att hålla sängkläderna organiserade kan man stoppa in varje set i ett av örngotten som tillhör det setet. Inga örngott kommer bort, allt ser snyggt och organiserat ut. Superduperkalasbra säger jag :)

För att byxorna ska hålla sig kvar på galgen kan man fästa möbeltassar på dem. Ja du såg rätt, möbeltassar! Hur smart är inte det på en skala! Det är ju så smart att jag vill hänga upp alla mina byxor bara för att vara sådär fiffig!

Förresten, kallas det att organisera garderoben när man sitter och googlar efter snygga bilder på walk in closets..?

2 kommentarer:

  1. Vilka bra tips !

    Är det OK om jag länkar dem till min sida?

    Jag älskar ordning & reda :).

    //Brita

    SvaraRadera