lördag 28 januari 2012

Kaktusakuten..

 När jag i morse drog upp persiennerna ut mot balkongen hajade jag till lite, tre kaktusar som jag ställt (och sen glömt...) där ute såg rejält väderbitna ut, så pass att en av dem var knäckt på mitten och den andra hängde med halva "kroppen" ner i marken.. Den tredje kaktusen hängde med översta delen, och såg ut att ha klarat sig bäst.

En annan kanske hade kastat in handduken och förklarat kaktusarna döda, men inte jag. Här ger vi inte upp utan en kamp! 

 Jag kan tragiskt lite om kaktusar, men dessa har varit med mig länge. Den ene (i den vita krukan) fick jag av min mor när jag bodde hemma, och av någon underlig anledning så döpte jag den till Charlie.. Den andra på bilden är en av två överlevande kaktusar som jag själv sådde (även detta när jag bodde hemma hos mor och far). Så även om jag ibland inte tyckt att de passar in i inredningen, eller vetat var jag ska placera dem (därav balkongen..) så har jag ett skumt band till mina kaktusar.  Måhända att detta är lite udda, men den bjuder jag på :)


Lite dystra och frusna stackare..




Räddningen hoppas jag består av värme, vatten och blomsterpinnar. Nu är det bara att vänta och hoppas!

(fy för iphonens fotokvalitet.. det kanske får bli ett minneskort trots allt!)

1 kommentar: