tisdag 24 januari 2012

Prisvärd inredningsinspiration

De inspirerande bilderna nedan kommer ifrån Sköna Hem, och anledningen till att jag fastnade för dem var dels den fina miljön och snygga inredningsdetaljer, men framför allt jag ser som kommer ifrån Ikea (gardinerna, fåtöljerna, sofforna). Detta känns som en miljö som inte måste ha kostat skjortan, utan något jag själv faktiskt hade kunnat ha råd till. 

Ljusslingan som hänger i gardinen är en så fantastisk detalj tycker jag, och ja, jag kommer nog att stjäla den idén med gott samvete :)
Jag fick för mig att matplatsstolarna också var Ikeas, men jag hittar dem inte på hemsidan. Någon som har en aning om var de kan hittas? Jag gillar dem verkligen och vet att jag sett dem någonstans..
Update:
Härligt med snabba svar! Ännu härligare att få höra att jag har rätt ;) Stolen Reidar från Ikea är det vid matbordet. Snygg som attan är den också.

3 kommentarer:

  1. Det ser ut som om stolarna är Reidar från Ikea.

    SvaraRadera
  2. Helt korrekt, stolarna kommer från IKEA. Sitter själv på en sådan just nu. Inhandlades strax innan jul. Fina, men jättekalla att sitta på så nu har jag fixat en dyna för att det ska vara uthärdligt såhär i vinter-tider.

    SvaraRadera