söndag 18 mars 2012

Söndagsinspiration: Hallen

Ask and you shall receive! Läsaren Josefine bad om lite inspiration till hallen, och självklart vill jag hjälpa till. Jag tycker själv att just hallen kan vara väldigt svårmöblerad eftersom det ofta är ont om plats, speciellt om man bor i lägenhet. Inspirationsbilderna som finns att hitta på nätet däremot visar stora och luftiga hallar.. ofta utan ytterkläder.. Min hall är full av ytterkläder (trots att vi bara är två..) och golvet är ofta fullt med skor. Men med bra avställningsyta och krokar är det i alla fall enkelt att stuva undan allt när vi ska få besök :)

Hoppas detta är till hjälp:
Alvhem
Min egen hall, möbler från Ikea. Lådor från Åhlens. Krokarna bredvid hatthyllan kom upp vid behov då mina väskor (i plural ja..) ofta hamnade på golvet och stökade. Nu är det enkelt att hänga både väskor och halsdukar.

sköna hem
hemnet
Sköna hem

Sköna hem
Hemnet
Sköna hem
Ikeabild från Hemnet. Den första bilden jag hittade som återspeglade verkligheten lite mer. Trones skoskåp är riktigt bra, de kostar inte mycket och rymmer fler skor än vad ikea påstår. Man kan även tänka utanför (sko)boxen lite och förvara annat, ex vantar och mössor där.
Hemnet
Hemnet
Hus & Hem

Hus & Hem
Sköna hem - Måla och slipa möblerna för lantlig charm
Sköna hem

2 kommentarer:

  1. Jag önskar så att vi hade en finare hall än idag! Den är visserligen rätt stor, vilket är jättebra, men att hitta sakerna när vi har bråttom ut är helt omöjligt, och inte är det snyggt heller!

    Tack för de fina inspirationsbilderna, jag får ta tag i saken någon dag framöver!

    SvaraRadera
  2. Tack för inspiration, vår hall är en katastrof och vi håller på att bli knasiga på hur vi ska göra.. suck..

    SvaraRadera