tisdag 2 oktober 2012

Tankar om ett extra badrum

Vi har inte ens kommit halvvägs med att packa upp ur lådorna när vi nu börjat ta in offerter på att göra om vår gästtoalett till ett badrum med duschhörna. Det känns lite som praktisk lyx att ha två badrum, och framför allt så underlättar det logistiken inför den framtida badrumsrenoveringen, vi slipper alltså åka runt till familj och vänner och låna duschen stup i kvarten. Been there done that, och det är ju inte helt enkelt. 
 Det blir fokus på det enkla när det gäller kakel, klinkers och inredning. Grått, vitt och stilrent. 

Badrummet på bilden ovan föll mig i smaken väldigt mycket. Enkelt och avskalat. Praktiskt med den lite nedsänkta duschhörnan (jag tänker inte stå och skrapa vatten i ett nybyggt badrum, det gör jag bara inte..). Jag hade nog haft golvet grått, men utöver det hade hela denna lösning fått flytta in hos oss. Ska visa förslaget för sambon och hoppas att även han ser vad jag ser :)

Nu hoppas jag bara på humana offerter.
man vet ju aldrig.. :)

3 kommentarer:

  1. Ja, det låter ju som en jättebra idé! Klart ni ska ha ett extra badrum. Snyggt med grått och vitt! Hoppas att ni får in rimliga offerter från pålitliga byggare!

    SvaraRadera
  2. snyggt badrum det upp till höger!

    // indianmarknad.se

    SvaraRadera
  3. Jag bor i hyresrätt, hade SÅ gärna velat ha ett mattsvart badrumsgolv till vita väggar men lägger så klart inte ner en spänn på att lägga om det :) Men drömma kan man!

    SvaraRadera