tisdag 13 augusti 2013

Ett golv faller på plats

Att lägga golv var ju ingen match, faktiskt. Vi var två som hjälptes åt och det kan jag rekommendera, men när man väl fått kläm på vad som skulle göras gick det som på ett löpande band. Bandet tog visserligen cirka sju timmar.. men ändå, inte så jäkla svårt i alla fall, vill man så kan man heter det ju! :) Det var i alla fall trevligt och vi pausade på balkongen med saftig vattenmelon, för det var också minst sagt svettigt den dagen..

Ursprungsgolvet är det på bilden nedan. Ett ljust plastgolv som jag dekorerat med lite färgstänk och så..
 Golvet som hamnade ovanpå var laminatgolvet Prärie från Ikea. Priset är 89 kr kvadratmetern och det är riktigt fint i färgen. Jag har tidigare testat golven från Ikea och tycker att de har bra tålighet. Samma golv kommer hamna i hallen och köket så småningom.

 Bilder på resultatet kommer. Först måste jag tillbaka till Ikea och hämta mittbjälken till sängen som jag glömde plocka från lagret vilket fick mig att sitta och svära högt en kväll.. Numera sover jag i en säng som liknar en spjälsäng.. vilket kanske också är värt att dokumentera visserligen :)

1 kommentar:

  1. WOW vad duktig du är haha:) alltid lika uppiggande att kika in hos dig.

    Om du vill gillar söta barnsaker kan du kolla in mitt butikstips idag:)

    Ha en härlig dag

    LOVE Maria at inredningsvis.se - en blogg om inredning

    SvaraRadera